Dit moet dus goed worden uitgevoerd. Het lijkt gemakkelijk aangezien het bijna allemaal vast glas is, maar er komt nog aardig wat bij kijken. Zo is de constructie 12 meter hoog. Op het hoogste punt worden er vier ramen op elkaar 'gestapeld'. Dit is een behoorlijke uitdaging aangezien je glas niet op elkaar kan laten steunen. Daarnaast zorgt de omvang ook voor bijkomende uitdagingen. De raampartijen zijn zo groot dat ze heel veel wind gaan vangen. Dat valt misschien niet heel erg op als je nu naar gebouwen kijkt, maar het gaat hier om hele grote krachten. Een gemiddelde zeiljacht vangt namelijk minder wind. Om te zorgen dat onze ramen, in tegenstelling tot de zeiljachten, niet gaan bewegen is er daarom versteviging en verstijving nodig. de 'inverse huizen' moet ook bij het slechtste weer blijven staan. Deze verstijving wordt bereikt met vinnen van 12 meter hoog, 50mm breed en tot wel een halve meter diep! Deze worden iedere 3 meter neergezet. de vinnen worden zowel aan het onderkant als aan de bovenkant vastgemaakt aan het gebouw.
De R&D afdeling legt momenteel de laatste hand aan de details, en de eerste onderdelen voor de mock-up zijn al in bestelling. Uit deze mock-up kunnen we dan dingen leren, nog een paar kleine aanpassingen maken voordat we de 12 meter hoge variant in Delft gaan realiseren. We nodigen dan binnenkort iedereen uit, die op Delft Centraal uitstapt, om te komen kijken naar ons kroonjuweel.
Na een paar leerzame uurtjes was het dan weer tijd om het klimrek op het oude spoor te verlaten. Ik stapte weer in de auto en ik reed terug naar huis. Bijna thuis aangekomen dook ik nog even onder de autostoel om mijn vriendin te laten denken dat de auto zonder mij thuis was gekomen.